Frequently Asked Questions

Veel gestelde vragen (FAQ), ze zijn er genoeg. We hebben geprobeerd op de meest voor de hand liggende vragen een antwoord te geven. Staat uw antwoord er niet tussen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op!

FAQ_HakoXL.nl

Verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Uw bestelling word binnen 1-2 werkdagen verzonden mits het product op voorraad ligt. Bij ieder product staat aangegeven wat de verwachte levertijd van dit product is.

Is het product niet voorradig of duurt het verzenden langer? Dan staat dit bij het product aangegeven, deze levertijd is leidend.

Afhankelijk van de bezorgdiensten duurt het 1-4 werkdagen voordat u het product kunt ontvangen. Hiervoor ontvangt u een track en trace code. Houd deze in de gaten.

Krijg in een track en trace code?

Ja, u ontvangt een track en trace code. Deze track en trace code wordt per e-mail naar het door u opgegeven email adres verzonden. 

U ontvangt de track en trace code nadat uw order het magazijn heeft verlaten.

Wie bezorgt mijn pakket?

Uw pakket word door een van de volgende pakketbezorgers afgeleverd:

Het is helaas niet mogelijk om voor een vervoerder te kiezen. Onze producten worden vanuit verschillende magazijnen verzonden en niet elk magazijn maakt gebruik van alle vervoerders.

Mocht er zich onverhoopt een probleem opdoen met het bezorgen van uw pakket. Neem dan alstublieft contact met ons op.

Wat voor verzendkosten worden er gerekend?

Binnen Nederland worden er géén verzendkosten gerekend voor het verzenden van uw bestelling. Echter geldt er een uitzondering voor de Waddeneilanden. 

Bekijk voor de actuele tarieven voor de Waddeneilanden, België, Duitsland en andere landen onze pagina over verzenden en retourneren.

 

Mijn bestelling is er nog niet, wat nu?

U heeft een track en trace code in uw email ontvangen. Geeft deze aan dat uw pakket onderweg is? Dan kunt u op de verwachte afleverdag uw bestelling verwachten.

Ook heeft u een verwachte leverdatum ontvangen van uw bestelling, is deze dag al geweest?

Is de verwachte afleverdag voorbij en heeft u nog niets ontvangen? Wacht alstublieft nog 2 werkdagen. Het kan zijn dat uw pakket ergens in het systeem is blijven ‘hangen’.

Heeft u na 2 werkdagen na het verstrijken van de verwachte afleverdag nog steeds uw pakket niet in huis? Dan is er iets fout gegaan! Neem alstublieft contact met ons op, dan gaan wij het voor u uitzoeken.

Ik woon niet in Nederland, kan ik bij jullie bestellen?

Ja, u kunt bij ons bestellen. Wel worden er dan verzendkosten in rekening gebracht. Voor België en Duitsland hebben wij vaste tarieven. Bekijk voor de actuele tarieven de pagina over verzenden en retourneren.

Woont u niet in Nederland, België of Duitsland? Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, zolang uw bestelling nog niet is klaar gemaakt voor verzending kunt u uw bestelling annuleren. Neem hiervoor contact met ons op. Vul het formulier op de contactpagina in of bel ons even. 

LET OP: Indien uw bestelling al wél is klaargemaakt voor verzending of al verzonden is. Dan is het niet meer mogelijk uw bestelling te annuleren. U kunt uw pakket dan retourneren naar ons zodra u deze heeft ontvangen. Lees hierover meer op de pagina over retourneren en onze pagina over herroepingsrecht en bedenktijd.

Mijn product is kapot afgeleverd, wat nu?

Wat vervelend dat u uw bestelde product niet in de juiste staat heeft ontvangen. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Neem alstublieft contact met ons op, zodat wij kunnen uitzoeken waar het mis is gegaan. Ook zullen we in overleg met u een passende regeling treffen.

Lees hierover ook meer op de pagina over Garantie en Klachten

Mijn vraag staat er niet tussen.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u niet het antwoord op uw vraag over de verzending van uw bestelling heeft kunnen vinden. Heeft u onze pagina over verzending al bekeken? Er bestaat een kans dat u het antwoord op uw vraag hier kunt vinden.

Heeft u ook hier uw antwoord niet kunnen vinden? Neem dan alstublieft contact met ons op, zodat wij u van het juiste antwoord op uw vraag kunnen voorzien.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Ja, u kunt uw bestelling retour sturen. De kosten hiervoor komen wel voor uw rekening, tenzij schriftelijk anders overeen gekomen. Indien u gebruik maakt van onze retourdienst zal het retour bedrag zal worden ingehouden op het terug te betalen bedrag na het ontvangen van uw retourzending.

Vul het contact formulier in en selecteer ‘retourneren’ in het keuzeveld. Vul vervolgende uw order nummer in en reden van retourneren.

Wil u via u eigen verzendpartij uw pakket retour sturen? Geen enkel probleem, neem dan contact met ons op de de verzending details.

Wat zijn de kosten voor het retour sturen?

De kosten van een retourzending hangen af van de grootte en het gewicht van een pakket / zending. Heeft u een kleine zending, dan zullen de kosten circa €7,25 incl. btw zijn. Heeft u een zending die op een pallet vervoerd dient te worden dan zullen de kosten al snel oplopen.

Kijk voor de actuele tarieven voor retourzendingen op onze pagina over retourneren.

Hoe stuur ik mijn product retour?

Betreft uw retourzending een handzaam pakket dan kunt u ons een berichtje sturen met het verzoek om een retour label. Betreft het een product dat per pallet verstuurd dient te worden, neem dan contact met ons op. Wij zullen u dan voorzien van verdere instructies, en zullen u een afhaal datum van de pallet voorstellen.

De kosten die uit het retourneren van uw bestelling voortkomen, dient u zelf te dragen. Deze kosten zullen na ontvangst en goedkeuring van de retourzending, van het terug te storten aankoopbedrag worden gehaald.

Wilt u uw zending zelf retour laten sturen door een eigen gekozen partij? Geen enkel probleem.

Voor meer informatie over prijzen, gewichten, afmetingen, zelf retour sturen, etc. kunt u terecht op de pagina over retourneren.

Weigeren jullie retouren?

Nee, indien het product in de staat van aflevering aan uw thuisadres, bij ons als retour aankomt zal deze worden geaccepteerd als retour. Na ontvangst van de retourzending zal binnen 14 werkdagen het openstaande tegoed terug worden gestort op uw rekening.

Is het product onnodig beschadigd, gebruikt of kapot gemaakt, dan behouden wij ons het recht voor om tot 100% van het terug te betalen verkoopbedrag in te houden. Dit zal helaas in uitzonderlijke gevallen nodig zijn.

Twijfelt u of u uw product retour mag sturen? Bekijk dan onze checklist op onze pagina over retourneren of neem contact met ons op.

Maak altijd foto’s van de staat waarin u uw product retour stuurt. Mocht de pakketdienst tijdens het retour sturen het product dan alsnog kapot maken, heeft u in ieder geval bewijs van de staat waarin u het verstuurd heeft.

Wat is jullie retour adres?

Bekijk voor ons huidige retouradres onze pagina over retourneren.

Ik heb producten gekregen die niet voor mij bedoeld zijn. Hoe stuur ik deze retour?

Indien u producten hebt ontvangen die niet voor u besteld zijn, neem dan alstublieft contact met ons op. Wij zullen u dan van instructies voorzien voor het retour sturen van de onjuiste producten. Bekijk ook onze pagina over retourneren.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retour sturen?

U ontvangt 14 werkdagen nadat u uw retourzending bij ons is binnen gekomen uw geld terug. Het openstaande tegoed zal dan op de rekening worden gestort waarmee u heeft betaald.

Wilt u uw geld, ongeacht de reden, graag eerder ontvangen? Geen enkel probleem! Neem dan even contact met ons op.

Ik heb mijn bestelling retour gestuurd, wat kan ik verwachten?

Nadat uw retourzending is ingeleverd bij het servicepunt, wordt deze naar ons toe verzonden. U kunt deze zending ook volgen via de track en trace code die u heeft ontvangen. 

Zodra wij de retourzending in ontvangst hebben mogen nemen, wordt deze door onze retourafdeling uitgepakt en bekeken. Indien het product in goede staat verkeerd (tenzij schriftelijk anders overeen gekomen) wordt dit in het systeem aangegeven.

Als de retourzending een goedkeuring heeft ontvangen van onze betreffende afdeling, dan wordt het bedrag dat u betaald heeft voor uw product, minus de eventuele retourkosten, binnen 14 werkdagen naar het rekening nummer overgemaakt waarmee er betaald is. 

Indien u uw geld eerder wilt ontvangen, ongeacht de reden, dan is dat uiteraard mogelijk. We vragen u dan om even contact met ons op te nemen.

Opzoek naar meer informatie over retourzendingen? Bekijk dan onze pagina over het retourneren van uw product.

Mijn retour vraag staat er niet tussen, wat nu?

Als uw vraag over het retourneren van uw product er niet tussen staat, kijk dan even op onze pagina over het retour sturen van uw product.

Kunt u daar het antwoord op uw vraag niet vinden? Neem dan even contact met ons op, we helpen u graag!

Betaling

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt uw bestelling bij ons afrekenen door middel van de volgende betaalmogelijkheden:

Voor meer informatie, bekijk onze pagina over betalingen.

Kan ik veilig betalen?

Ja, al het verkeer op onze website wordt via een beveiligde SSL/HTTPS verbinding verstuurd. Dus ook uw betaling wordt veilig verwerkt.

Daarnaast maken wij gebruik van de diensten van Mollie payments. Als u een betaling op onze website doet, dan voeren hun nog een extra beveiligings controle uit zodat u altijd verzekerd bent van veilig betaalverkeer.

Kan ik zakelijk bestellen?

Ja, indien u beschikt over een KVK nummer dan is het mogelijk om zakelijk te bestellen. Dit zal u direct voordeel opleveren indien u grotere partijen wenst af te nemen. 

Als u alleen opzoek bent naar een factuur met btw vermelding van uw bestelling, dan kunnen we u geruststellen. Nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u btw factuur direct zodra uw bestelling is verzonden.

Lees meer over zakelijk bestellen op onze pagina hierover.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, u kunt bij ons achteraf betalen. Zodra u bij het afrekenen voor de optie ‘Klarna achteraf betalen‘ kiest, wordt u stapsgewijs verder geholpen.

Let op: voor deze optie worden extra kosten in rekening gebracht!

Lees hier meer over op onze pagina over betalingen.

Ik heb een probleem met betalen, wat nu?

Indien u niet door het betaalproces heen komt, check dan eerst of alle gevraagde gegevens volledig en juist zijn ingevuld. Als dit het geval is en het lukt nog niet, kijk dan eens op onze pagina over betalingen.

Heeft u nog steeds niet het juiste antwoord kunnen vinden, dan gaan wij u helpen! Neem contact met ons op, wij helpen u graag.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Ja, nadat uw bestelling uit ons magazijn is verzonden ontvangt u een factuur met btw vermelding.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Ja, u kunt uw bestelling annuleren. Hier zijn echter wel voorwaarden aan verbonden. Als uw bestelling namelijk al verwerkt is en klaar staat voor verzending, of al verzonden is. Dan kunt u uw bestelling niet meer annuleren. Bekijk onze pagina over verzending.

Is uw bestelling nog niet ingepakt dan kan deze nog geannuleerd worden. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Wij kunnen dan voor u kijken of dat we uw bestelling nog kunnen annuleren.

Indien u uw bestelling niet meer kunt annuleren, maar u deze toch niet wilt hebben dan kunt u deze altijd retour vrijblijvend binnen het gestelde termijn retour sturen. Lees hier meer over op onze pagina over retourneren.

Mijn vraag over betalingen staat er niet tussen, wat nu?

Als u hier geen antwoord op uw vraag over betalingen heeft kunnen vinden, bekijk dan onze pagina over betalingen.

Staat ook hier uw antwoord niet tussen? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Garantie

Mijn product is kapot gegaan, wat nu?

Als uw product kapot is gegaan dan willen wij dit graag voor u oplossen. Wel gaan we hier eerlijk mee om. Is het product door onjuist gebruik, of door onredelijk gebruik kapot gegaan? Dan kunnen wij u hier helaas niet mee helpen. 

Valt het kapotte product echter nog onder de garantie termijn, en is dit tijdens normaal gebruik kapot gegaan? Dan willen wij u hierin graag tegemoet komen!

Kijk voor alle voorwaarden op onze pagina over garantie

Kunt u hier niet het antwoord vinden dat u zoekt? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Hoelang geven jullie garantie?

6 maanden. Het garantie termijn verschilt per product, maar is in ieder geval 6 maanden. Bij elk product staat de garantie termijn aangegeven, staat hier niets aangegeven? Dan heeft u in ieder geval recht op 6 maanden garantie.

Lees hier meer over op onze garantie pagina.

Hoe kan ik mijn garantie claimen?

Is uw product kapot en verwacht u recht te hebben op een garantie regeling? Lees dan eerst onze pagina over garantie. Hierop zijn de voorwaarden te vinden waaraan uw product (niet) moet voldoen om in aanmerking voor garantie te komen. 

Kunt u hier niet het antwoord vinden dat u zoekt? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Het product is kapot afgeleverd, wat nu?

Maak foto’s en/of een video. Het kan helaas voorkomen dat uw product beschadigd of kapot is afgeleverd bij u. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Maak direct foto’s of een video van het product zodra u ziet dat het beschadigd is.

Kijk daarna op onze pagina over garantie hoe u het beste contact met ons op kunt nemen over het beschadigd / kapot afgeleverde product. Ook staat hier welke gegevens we van het product nodig hebben om de aanvraag in behandeling te nemen. 

Let op: Zonder foto’s en/of een video en de juiste gegevens zal de aanvraag niet in behandeling worden genomen.

Ik heb een andere vraag over de garantie.

Heeft u hier niet het antwoord kunnen vinden dat u zocht? Kijk dan eens op de pagina over garantie

Kunt u ook hier het juiste antwoord niet vinden? Neem dan alstublieft contact met ons op. Wij helpen u graag!

Klachten

Ik heb een klacht, wat nu?

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft. Ongeacht waarover. Om u zo goed mogelijk van informatie omtrent klachten te voorzien hebben we hier een pagina over gemaakt. Bekijk eerst deze pagina of dat u hier een antwoord of oplossing voor uw klacht vind.

Kunt u niet het antwoord vinden dat u zoekt, neem dan alstublieft contact met ons op! We helpen u graag.

Hoe gaan jullie met mijn klacht om?

Zodra wij uw klacht ontvangen hebben, gaan wij hier binnen 2 werkdagen direct mee aan de gang.

Afhankelijk van uw klacht zullen we u op de hoogte houden van de voorgang, of proberen we direct met u tot een oplossing te komen. 

Indien wij helaas niet tot een oplossing kunnen komen, of u bent niet tevreden met de geboden oplossing, dan is het mogelijk om een externe partij erbij te betrekken. U kunt deze partij dan zelf aanschrijven en een dispuut openen.

De partij waar u het geschil zelf, rechtstreeks kunt openen is Webwinkelkeur.nl

Waar kan ik mijn klacht melden?

U kunt uw klacht bij ons kenbaar maken per email of per formulier. Ons email adres en dit formulier zijn te vinden op onze contactpagina

Indien u dit niet kunt vinden, neem dan alstublieft telefonisch contact met ons op.

Ik heb een klacht en kan met jullie niet tot een oplossing komen, wat nu?

Het is vervelend dat we helaas niet tot een oplossing kunnen komen waarin we ons allemaal kunnen vinden. 

In dat geval heeft u het volledige recht om een geschil bij Webwinkelkeur.nl te openen. Zij zullen ons hierop aanspreken, en bemiddelen bij het alsnog komen tot een oplossing. Lees hier meer over op onze pagina over de algemene voorwaarden, artikel 29

Mijn vraag over klachten staat er niet tussen, wat nu?

Als u hier niet het juiste antwoordt op uw vraag heeft kunnen vinden, bekijk dan eerst eens onze pagina over klachten

Kunt u hier ook niet het antwoordt vinden op uw vraag, neem dan alstublieft contact met ons op.

Juridische informatie

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden kunt u hier vinden.

De algemene voorwaarden worden regelmatig gecheckt of ze nog voldoen aan de huidige wettelijk gestelde eisen, normen en waarden. Zo proberen wij u een zo eerlijk en transparant mogelijk beleid voor te houden.

Hoe gaan jullie met cookies om?

Wij proberen zo min mogelijk cookies te gebruiken. Helaas is het noodzakelijk om bepaalde cookies toch op een website te plaatsen om deze zo goed mogelijk te laten werken en te monitoren. 

Hier kunt u ons cookiebeleid vinden.

Hoe is mijn privacy geregeld?

Wij doen ons uiterste best uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen. We maken gebruik van de best beveiligde IT systemen om uw gegevens veilig op te slaan. Daarnaast hebben wij SSL en HTTPS ingesteld om zo al het verkeer op onze site af te schermen. 

Alle gegevens die u op onze site achter laat zullen alleen voor praktische doeleinden gebruikt worden. Denk hierbij aan een verzendlabel maken om uw bestelling op het juiste adres te krijgen.

Lees hier onze volledige privacyverklaring.

Ik wil een geschil starten.

Dit is uw goed recht. Een geschil start u wanneer u met ons niet tot een oplossing kan komen over een door u gemelde klacht.

U kunt hiervoor terecht bij Webwinkelkeur.nl. Hier staat precies beschreven wat u hiervoor moet doen. Ook verwijzen we u hiervoor naar onze pagina met algemene voorwaarden, artikel 29.

Herroepingsrecht / bedenktijd

U heeft bijna bij ieder product recht op het herroepingsrecht of op bedenktijd van minimaal 14 dagen om uw product retour te sturen. Bepaalde producten zijn hier echter van uitgesloten.

Lees voor alle informatie hierover onze pagina over herroepingsrecht en bedenktijd.

Wat zijn jullie registratie gegevens?

Onze registratie gegevens kunt u vinden op onze contact pagina en in onze footer. (dit is het onderste gedeelte van de website)

Hier kunt u ons KVK (kamer van koophandel) en btw nummer terugvinden.

Ik heb een andere, juridische, vraag.

Als u een andere, juridische vraag heeft neem dan alstublieft contact met ons op.

Assortiment

Wat voor webshop zijn jullie?

HakoXL is een online warenhuis. Wij bieden binnen ons assortiment verschillende uiteenlopende categorieën aan en wij streven ernaar u een optimale klant beleving te laten ervaren. Onder andere door snelle webpagina’s en duidelijke overzichten van wat u kunt verwachten.

Daarnaast dragen wij altijd zorg voor problemen die zich onverhoopt voor doen. Denk hierbij aan een pakketje dat niet of beschadigd afgeleverd wordt. Een overzichtelijk retour portaal en nog vele andere dingen.

Als u meer over ons wilt weten, kijk dan op de pagina over ons. Heeft u een vraag of opmerking? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Wat is jullie assortiment?

Door onze contacten en opslagmogelijkheden kunnen wij u een groot en uiteenlopend aanbod aan producten aanbieden. Allen van een goede kwaliteit en met een duidelijke klantenservice die per email altijd bereikbaar is.

Bekijk voor ons huidige en wisselende aanbod onze winkel.

Ik zoek een specifiek product, maar kan het niet vinden. Wat nu?

Neem contact met ons op.

Wij kunnen veel verschillende producten leveren, ook die niet op de webshop vermeld staan. Zoekt u iets, maar kunt u het niet vinden? Laat het ons weten. Wij sturen u, indien wij dit product kunnen leveren, een geheel vrijblijvende offerte toe. U maakt vervolgens de keuze of u dit product wilt bestellen of niet.

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Hoe stellen jullie het assortiment samen?

De precieze manier van samenstellen gaan wij u niet vertellen, laten we dit voor het gemak maar even bedrijfsgeheim noemen. 

Wel kunnen we u vertellen dat onze producten zorgvuldig zijn uitgezocht, gecontroleerd en afgestemd op de huidige markt wat betreft de prijzen. 

Verkopen jullie ook 18+ artikelen?

Het kan voorkomen dat er 18+ producten te verkrijgen zijn in onze webshop. Dit zal echter niet structureel het geval zijn.

Contact opnemen

Hoe zijn jullie te bereiken?

U kunt ons per email, per telefoon en per contactformulier bereiken. Voor deze gegevens verwijzen we u graag naar onze contact pagina.

Wat is jullie reactie tijd op mijn bericht?

Ons streven is om u dezelfde of eerstvolgende werkdag van een antwoordt te voorzien.

Heeft u binnen 2 werkdagen nog niets van ons gehoord? Controleer dan even of u het bericht naar het juiste emailadres verzonden heeft, of dat het contactformulier verstuurd is.

Kan ik jullie per e-mail bereiken?

Ja, ons email adres kunt u terugvinden op onze contactpagina.

Wat is jullie telefoonnummer?

Ons email adres kunt u terugvinden op onze contact pagina. Wij streven erna om u dezelfde of eerstvolgende werkdag van een antwoordt te voorzien.

Mijn vraag over contact staat er niet tussen.

Dat kan gebeuren. Onze contact gegevens kunt u vinden op onze contact pagina. Werken deze niet, of is er een ander probleem? Stuur dan een email naar info@hakevo.nl.

Over HakoXL

Wat zijn jullie adres gegevens?

Onze adresgegevens kunt u vinden op de pagina over ons en op onze contact pagina.

Hebben jullie een kvk nummer?

Ja, ons KVK (kamer van koophandel) nummer kunt u vinden op de pagina over ons en op onze contact pagina.

Hebben jullie een btw nummer?

Ja, ons btw nummer kunt u vinden op de pagina over ons en op onze contact pagina.

Ik wil iets anders over HakoXL weten, wat nu?

Indien u meer of iets anders over HakoXL te weten wilt komen, neem dan alstublieft contact met ons op. Wij zullen u graag helpen.